salembemanA

مطالب آموزشی پزشکی

salembemanA

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

خواص شیرین بیان

1- درمان سرماخوردگی
این چای گیاهی یکی از پرطرفدارترین و موثرترین داروهای ضد سرما خوردگی و سرفه است. خاصیت ضد ویروسی دارد و با عفونتها مقابله می کند. همچنین قدرت ایمنی بدن را افزایش می دهد. هنگامی که ایمنی شما قوی می شود، عفونت به آرامی از بین می روند. این یک راه خوب برای کاهش گلو درد است. چای شیرین بیان گرم باعث رفع التهاب و درد می شود و باعث می شود سرماخوردگی سریع تر رفع شود. خواص دفع کنندگی آن باعث باز شدن بینی می شود و همچنین ریه ها را پاکسازی می کند.

2- مزایای آن برای معده
ریشه شیرین بیان مشکلات دستگاه گوارش را تسکین می دهد. به رفع مسمومیت غذایی، زخم معده و سوزش سر دل کمک می کند، عصاره ریشه شیرین بیان به علت اسید گلیسریزیک موجود در شیرین بیان و خواص ضد التهابی و ایمنی سازی بدن می تواند سرعت ترمیم معده را افزایش دهد و معده را به حالت تعادل برساند. یک مطالعه نشان داد که اسید گلیسیریزیک می تواند از رشد باکتری های سمی H. pylori در روده جلوگیری کند. همچنین تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد علائم بیماری زخم معده، سوزش سر دل، یا گاستریت در هنگام مصرف آن بهبود یافته است. 

3- درمان علائم نازکی غشای روده
ریشه شیرین بیان علائم نازک شدن غشای روده را درمان می کند. غشای روده به معنای یک مانع و لایه حفاظتی برای محافظت از جذب سموم و پسماند ها در روده است. وقتی این غشا ضعیف می شود اتصالات روده بدرستی درستی بسته نمی شودکه باعث می شود نشتی و نفوذ پذیری سموم و پسماند ها به جریان خون افزایش یابد. ریشه شیرین بیان به علت اقدامات تسکین دهنده و ضد التهابی این مشکل را بر طرف می کند.

ادامه مطلب...

  • ۹۹/۰۱/۱۹
  • سمیرا رضایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی