salembemanA

مطالب آموزشی پزشکی

salembemanA

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

عفونت کلیه چیست؟

عفونت کلیه از لحاظ پزشکی به پیلونفریت شناخته شده است و نوعی از عفونت مجاری ادراری (UTI) است. باکتری هایی که وارد مجاری ادرار می شوند از مثانه به یک یا هر دو کلیه حرکت می کنند. عفونت های مجاری ادرار در صورتی که سریع درمان شود موجب سلامت کلیه ها می شود و دیگر در معرض خطر جدی قرار نمی گیرید.

چندین اندام مختلف، سیستم ادراری را تشکیل می دهند. این سیستم برای استخراج، نگهداری و حمل مواد زائد از بدن تان به صورت ادرار طراحی شده است و شامل اندام های زیر می باشد: دو کلیه، دو حالب، مثانه و یک مجرای ادرار. کلیه ها با فیلتر کردن مواد زائد از جریان خون به صورت ادرار عمل می کنند و خون “تمیز” را در بدن منتشر می کنند. ادرار حاوی سمومی است که از کلیه ها وارد لوله های حالب می شود و به سمت مثانه جایی که ادرار جهت خروج از بدن نگهداری می شود می رود.

عفونت ها زمانی اتفاق می افتد که باکتری از مجرای ادرار به مثانه منتقل می شود و در آنجا از ادرار ذخیره شده به عنوان غذا برای رشد و تکثیر استفاده کرده و منجر به عفونت مثانه شوند.

علل مختلف دیگری در خصوص عفونت های کلیوی وجود دارد، از جمله مواردی که منجر به ایجاد سنگ کلیه یا بزرگ شدن غدد پروستات در مردان می شود. در زنان باردار نیز عفونت کلیه به دلیل انسداد روند ادرار با فشار در ناحیه توسط جنین ایجاد می شود.

ادامه مطلب....

  • ۹۹/۰۲/۰۹
  • سمیرا رضایی

نظرات (۱)

 

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

 

هم میهن ارجمند! درود فراوان!

 با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن

"وب بر شاخسار سخن "

هر ماه دو یادداشت ملی میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.

خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

 

آدرس ها:

 

http://payam-ghanoun.ir/

http://payam-chanoun.blogfa.com/

 

[گل]

 

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی