salembemanA

مطالب آموزشی پزشکی

salembemanA

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

درمان ورم معده

1-ماست پروبیوتیک
درتحقیقات اخیر مشخص شده که افرادی که دارای نفخ شدید هستند اگر به مدت 8 هفته پروبیوتیک‌هایی که محتوی لاکتوباکیلوس اسیدوفیلوس و بیفیدوباکتریوم لاکتیس هستند را مصرف کنند تاثیرات مثبتی را شاهد خواهند بود. علاوه بر ماست می‌توانید دیگرغذاهای پروبیوتیک را مصرف کنید تا میزان سطح باکتری روده بهبود یابد. همچنین می‌توانید به منظور جلوگیری از نفخ معده به صورت روزانه قرص‌های پروبیوتیک مصرف کنید.

2- رژیم غذایی با FODMAP پایین

اگر دچار نفخ مزمن هستید، زمان تغییر رژیم غذایی‌تان فرا رسیده است. محققان در این زمینه حذف کربوهیدرات‌هایی که با نام FODMAP شناخته می‌شوند را توصیه می‌کنند. FODMAP باعث افزایش جریان سیستم هاضمه می‌شود که می‌تواند باعث نفخ و دیگر مشکلات هاضمه بشود. غذاهای تصویر بالا به این منظور پیشنهاد می شوند.

3- نوشیدن چای نعنا

نعنا گیاهی است که به هاضمه کمک می‌کند زیرا حاوی ذرات منتون و منتول است که دارای خواص هاضمه‌ای و ضدانقباضی هستند. نعنا همچنین به ترشحات معده کمک می‌کند و به استخراج گاز اضافه کمک می‌کند و به این صورت به دفع سریع نفخ کمک می‌کند. در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که روغن نعنا از تاثیر بیشتری نسبت به داروهای ضد انقباض و رژیم غذایی پرفیبر برای درمان IBS برخوردار است.

ادامه مطلب...

  • ۹۹/۰۲/۱۱
  • سمیرا رضایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی