salembemanA

مطالب آموزشی پزشکی

salembemanA

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

کنترل فکر و ذهن

برای کنترل ذهن خود از روشهای زیر استفاده کنید:

  • افکار منفی را با افکار مثبت، جایگزین کنید و مدام به خود بگویید: ” من … هستم “
  • من برنده هستم، من قوی هستم، من زیبا هستم و …
  • به حرفهای ناامید کننده دیگران راجع به خودت گوش نکن ” او ترسو است، او اعتماد به نفس ندارد، او دروغگو است، او بی ارزش است ” به جای اینکه ناامید باشی و افکار منفی دیگران را قبول کنی، تلاش کن و به آنها ثابت کن که اشتباه می کردند.
  • انتقادات دیگران را نادیده بگیر و آنها را به ذهن خود راه نده.
  • این گونه افراد را با دوستانی خوب، جایگزین کن. دوستانی که مشوق و حامی تو باشند.
  • اضطراب برای طولانی مدت، پیامدهای بدی برای جسم و روح شما به همراه دارد، در واقع ترس است که باعث اضطراب می شود.

علائم ترس و اضطراب از نظر جسمی:

  • افزایش ضربان قلب، فشار خون و آدرنالین
  • تنگی نفس و انقباض عضلات
  • به جای نگران بودن، افکاری که آرزویش را دارید، جایگزین کنید برای مثال، اگر کسی از عزیزان تان در مسافرت است، به جای نگرانی برای او، می توانید دعا کنید که او در سلامت کامل به خانه باز گردد.

ادامه مطلب...

  • ۹۹/۰۳/۱۸
  • سمیرا رضایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی