salembemanA

مطالب آموزشی پزشکی

salembemanA

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

۱-ورزش کردن

ورزش کردن از مهم ترین کارهایی است که شما می توانید برای کاهش استرس انجام دهید. به نظر این کار تناقض می آید ولی بدن را تحت تاثیر استرس فیزیکی قرار دادن می تواند استرس ذهنی را کاهش دهد.

اگر شما به طور منظم ورزش کنید نتیجه ی بهتری کسب خواهید کرد. در آزمایشی نشان داده شده است که افرادی که به طور منظم ورزش می کنند استرس کمتری نسبت به کسانی که اصلا ورزش نمی کنند دارند.

دلیل کاهش استرس با ورزش کردن:

هورمون استرس: ورزش هورمون استرس در بدن را کاهش می دهد (مانند هورمون کورتیزول). هم چنین به ترشح آندورفین هم کمک می کند که باعث ایجاد حس شادی و رضایت مندی می شود.

خواب: ورزش هم چنین کیفیت خواب را بهبود می بخشد. با استرس خواب تاثیر منفی می گیرد.

اعتماد به نفس: وقتی شما منظم ورزش کنید احساس اعتماد به نفس بیشتری خواهید کرد که به نوبه خود باعث افزایش سلامت روان می شود.

سعی کنید یک تمرین یا فعالیت مداوم که از آن لذت می برید را پیدا کنید مثل پیاده روی، رقص، صخره نوردی یا یوگا. فعالیت هایی که دارای حرکات منظم و تکراری هستند مانند پیاده روی می توانند استرس را به طرز چشمگیری کاهش دهند.

 

خلاصه: ورزش منظم می تواند اضطراب و استرس را با ترشح آندورفین کاهش دهد، کیفیت خواب را بهبود بخشد و اعتماد به نفس را در شما زیاد کند.

۲-مکمل ها را در نظر بگیرید

مکمل های متعددی باعث کاهش استرس و اضطراب می شوند. در اینجا یک مرور کلی بر روی رایج ترین موارد وجود دارد:

بادرنجبویه: از اعضای خانواده نعنا است که برای اثرات ضد اضطراب آن استفاده می شود.

اسیدهای چرب امگا ۳: در مطالعه ای نشان داده شده است که دانشجویان پزشکی که مکمل های امگا ۳ را مصرف کرده اند، علائم اضطراب ۲۰٪ در آن ها کاهش یافته است.

آسوواگنداها: گیاهی است که در پزشکی آیورودا که برای درمان استرس و اضطراب استفاده می شود.

چای سبز: چای سبز حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان های پلی فنول است که مزایای سلامتی را به ارمغان می آورد. با افزایش سطح سروتونین، استرس و اضطراب را کاهش می دهد.

والریان: ریشه والریان به دلیل اثر آرام بخشی که دارد، به بهبود خواب کمک می کند. والریان حاوی اسید والرنیک است که باعث کاهش گیرنده های گاما آمینو بوتیریک اسید (GABA) برای کاهش اضطراب می شود.

ادامه مطلب...

  • ۹۹/۰۳/۱۸
  • سمیرا رضایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی