salembemanA

مطالب آموزشی پزشکی

salembemanA

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

بیدمشک بیشتر در طب سنتی استفاده می شود چون آنچنان تحقیقات علمی راجب آن صورت نگرفته است. طبع عرق بیدمشک سرد و تر بوده، برای رفع بیماری‌های گرم و سردردهای ناشی از گرم مزاجی مفید است.

این واقعیت که دارای خواص ضد درد و ضد تب است، قبلا توسط فیلسوفان یونان باستان، شناسا یی شده بود. خواص دارویی پوست بیدمشک در دوره های قرون وسطی در بسیاری از نقاط اروپا شناخته شده بود و به طور معمول برای سردرد و درد دندان استفاده می شد.

علاوه بر این، به طور سنتی به عنوان درمان ریزش مو استفاده می شود، برای متوقف کردن خونریزی و به عنوان یک راه حل برای اسهال نیز کاربرد دارد. اما هیچ یک از این سه مورد پشتوانه علمی ندارند.

در منزل، عصاره پوستی آن به طور سنتی برای پاک کردن زخم ها و به عنوان یک درمان برای التهاب، صدمات و درد های جزئی پوست استفاده می شود. هنگامی که سرکه به آن اضافه شود به عنوان درمان زگیل استفاده می شود.

با توجه به این واقعیت بیدمشک یک منبع طبیعی اسید سالیسیلیک می باشد و پوست این گیاه می تواند یک درمان مناسب برای آرتریت و بیماری های روماتیسمی باشد، به ویژه هنگامی که پشت، زانو و باسن تحت تاثیر قرار می گیرند.

همچنین ممکن است در ترکیب با سایر گیاهان، در از بین بردن التهاب و تورم و دردناکی و سفت و سختی مفاصل مفید باشد.

ادامه مطلب...

  • ۹۹/۰۱/۱۹
  • سمیرا رضایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی